بهترین زمان انتشار پست

بهترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام (قسمت دوم)

فهرست مطالب

بهترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام (قسمت 2)

تولید و مواد

بهترین زمان: 12-6 بعد از ظهر

بهترین روز: چهارشنبه و جمعه

بدترین روزها: شنبه ، سه شنبه

شرکت‌های صنعت تولید باید بعدازظهرها بین ساعت 12 تا 6 بعدازظهر پست بگذارند، که از زمان استراحت اکثر مشاغل شروع می‌شود.

شرکت های ساختمانی

بهترین زمان: 6-9 بعد از ظهر

بهترین روزها: چهارشنبه و جمعه

بدترین روزها: شنبه و پنج شنبه

مانند بسیاری از عمودی ها، شرکت های ساختمانی از ارسال پست در عصرها بین ساعت 6 تا 9 بعد از ظهر سود می برند. چهارشنبه ها و جمعه ها بهترین روزها هستند.

بخش های کشاورزی

بهترین زمان: 9 صبح تا 12 بعد از ظهر

بهترین روز: پنج شنبه

بدترین روزها: روزهای کاری هفته

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام برای سازمان های کشاورزی صبح بین ساعت 9 صبح تا 12 بعد از ظهر است. شما می خواهید از روزهای هفته اجتناب کنید و در تعطیلات آخر هفته، به ویژه در روز پنج شنبه پست ارسال کنید.

سازمان های الکترونیک

بهترین زمان: 15 لغایت 18 بعد از ظهر

بهترین روز: سه شنبه

بدترین روزها: شنبه، سه شنبه و پنج شنبه

سازمان های الکترونیکی از ارسال پست در بعدازظهرها، بین ساعت 3 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر سود می برند. بهترین روز برای ارسال پست شنبه است.

انرژی، آب و برق و مدیریت پسماند

بهترین زمان: 6 لغایت 9 بعد از ظهر

بهترین روز: پنجشنبه

فناوری اطلاعات

بهترین زمان: 6 لغایت 9 بعد از ظهر

بهترین روز: پنجشنبه

بدترین روزها: شنبه

رسانه و سرگرمی

بهترین زمان ها: 3-6 بعد از ظهر، 9 بعد از ظهر تا 12 صبح.

بهترین روز: پنج شنبه

بدترین روزها: جمعه، شنبه

حمل و نقل و تدارکات

بهترین زمان: 9 صبح تا 12 بعد از ظهر

بهترین روز: پنجشنبه

بدترین روزها: جمعه و شنبه

سازمان های تبلیغاتی و بازاریابی

بهترین زمان: 9 صبح تا 3 بعد از ظهر

بهترین روزها: شنبه، سه شنبه،

بدترین روزها: یک شنبه و پنج شنبه

به یاد داشته باشید که دستورالعمل های بالا فقط برای شروع هستند. ضروری است که به طور مداوم نرخ تعامل خود را بسنجید تا بهترین زمان برای ارسال پست برای مخاطبان خاص خود را بیابید. توصیه می کنیم از داده های بالا به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، سپس با گذشت زمان آنها را  تنظیم کنید.

 

بهترین زمان برای ارسال انواع مختلف محتوای اینستاگرام

در مورد انواع مختلف محتوای اینستاگرام چطور؟ بهترین زمان برای انتشار آنها و دریافت نرخ تعامل خوب چه زمانی است؟

1_  بهترین زمان برای ارسال ریلز در اینستاگرام

توصیه می شود دستورالعمل های کلی را دنبال کنید. بهترین زمان برای پست کردن ریلز اینستاگرام عصرها بین ساعت 6 تا 9 بعد از ظهر است، زمانی که نرخ تعامل در سطح جهانی افزایش می‌یابد.

ریلزها را نباید با پست اشتباه گرفت، زیرا آنها بسیار محبوب هستند. مدیر عامل اینستاگرام آدام موسری به طور فعال به‌روزرسانی‌های اینستاگرام را در توییتر به اشتراک می‌گذارد و بسیاری از پست‌های اخیر او ویژگی‌های جدید ریلز را برجسته می‌کنند و بر اهمیت این نوع پست تأکید می‌کنند.

نکته مهم برای زمان بندی ریلزها: مطمئن شوید که به طور مداوم پست کنید. اگر روزهای آپلود یا زمان‌هایی که پست می‌کنید پراکنده باشد، الگوریتم دید حساب شما را در اولویت قرار نمی‌دهد.

2_ بهترین زمان برای ارسال ویدیوهای اینستاگرام

بهترین زمان برای ارسال ویدیوهای اینستاگرام بین ساعت 16 تا 21 است.

3_ بهترین زمان برای ارسال استوری اینستاگرام

بهترین زمان برای ارسال استوری اینستاگرام بین ساعت 6 تا 9 بعد از ظهر است. اگر در بخش B2B کار می کنید، می توانید از ارسال یک استوری اینستاگرام در زمان ناهار (از ساعت 11 صبح تا 1 بعد از ظهر) نیز بهره مند شوید، جایی که مخاطبان تجاری شما ممکن است در برنامه خود پیمایش کنند. با این حال، میانگین نرخ تعامل جهانی در عصرها به اوج خود می رسد.

4_ بهترین زمان برای پخش زنده در اینستاگرام

بهترین زمان برای پخش زنده در اینستاگرام عصر است، زمانی که کاربران در حال استراحت هستند و زمان تماشای پخش زنده را دارند.

5_ بهترین زمان برای ارسال چرخ فلک های اینستاگرام

بهترین زمان برای گذاشتن چرخ فلک و عکس اینستاگرام بین ساعت 18 تا 21 است.

 

چگونه زمان مناسب برای ارسال پست در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

چگونه زمان مناسب برای ارسال پست در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

داده های مربوط به بهترین زمان ارسال پست برای اینستاگرام فوق العاده مفید است. گفته می شود، اغلب زمانی که شما تازه شروع به کار کرده اید، بیشترین تاثیر را دارد.

همانطور که حضور خود در پلتفرم را توسعه می دهید، ممکن است بخواهید نتایج خود را تقویت کنید و راجع به  زمان ارسال تحقیق انجام دهید. نکات زیر برای شروع مفید هستند:

1_ استفاده  از ابزار رسانه های اجتماعی

موثرترین راه برای یافتن بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام استفاده از ابزار رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به هر بار ورود به اینستاگرام در زمان های مختلف پست بگذارید. نرم‌افزار رسانه‌های اجتماعی نه تنها به این دلیل مفید است که نیازی به یادآوری ورود به اینستاگرام ندارید، بلکه به این دلیل که می‌توانید با دقت بیشتری تست کنید.

بعلاوه، در این ابزارها می توان بدون مرور یک به یک پست ها، تاریخچه پست‌های خود را از طریق گزارش‌ها مشاهده کرد.

2_  تست زمان ارسال

برای یافتن بهترین زمان برای ارسال پست برای برند خود، تست کردن زمان های مختلف ضروری است. داده‌های سال 2023 نشان می‌دهد که ارسال پست در ساعات عصر از ساعت 6 تا 9 بعد از ظهر زمان خوبی برای شروع کار است. سپس، زمان دیگری – مانند زمان ناهار یا ظهر – را آزمایش کنید و ببینید آیا این باعث تغییر نرخ تعامل برای پست‌های شما می‌شود یا خیر.

سعی کنید نوع پست هایی را که می گذارید ثابت نگه دارید. به‌عنوان مثال، زمان‌های ارسال پست را به‌طور خاص برای  ریلز، با طول و موضوع زیرنویس مشابه آزمایش کنید. به این ترتیب، تنها متغیر شما زمان ارسال است و نه هیچ چیزهای دیگر.

3_ بررسی بهترین پست های خود

ردیابی پست‌های برتر می‌تواند به شما کمک کند بفهمید چه پست‌هایی محبوب‌تر هستند و کدام موضوعات بیشترین تعامل را دارند. همچنین به شما کمک کند که ببینید زمان ارسال چگونه بر این عوامل تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، آیا آن پست اخیر در مورد رویدادهای شرکت، هیجان انگیزترین محتوا برای یک شرکت محصولات زیبایی آنلاین است؟ یا اینکه در ماه گذشته بیشترین لایک را ایجاد کرد زیرا در عصر شنبه پست شد، بهترین زمان برای تعامل در تجارت الکترونیک می باشد؟

می توانید از Instagram Insights برای بررسی پست های با عملکرد برتر خود و همچنین عواملی مانند:

_ مخاطب درگیرشده

_ کل فالوورها

_ فعال ترین زمان ها

می توانید گزارش پست های برتر را برای لیست سریع ده پست برتر خود بررسی کنید. همچنین می‌توانید تعاملات، کلیک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و برداشت‌ها را برای هر پست را مرور کنید.

همانطور که شروع به بررسی تجزیه و تحلیل اجتماعی خود می کنید، تمرکز روی اعداد می تواند وسوسه انگیز باشد. اما وقتی به پست های برتر نگاه می کنید، مهم است که جنبه خلاقانه خود را حفظ کنید و به اعداد و ارقام خود از دیدگاه مشتری خود نگاه کنید. همانطور که پست های برتر خود را بررسی می کنید، از خود بپرسید:

این پست چه ویژگی خاصی دارد؟

چه نوع محتوایی است؟

اگر ویدیو است، چه چیزی این ویدیو را متمایز می کند؟

اگر عکس است، این عکس چه تفاوتی با عکس های دیگری که پست کرده اید دارد؟

پست رو ویرایش کردی؟

آیا متن یا عناصر طراحی را به پست اضافه کردید؟

آیا چیزی وجود دارد که افرادی را که این پست را پسندیده اند به هم پیوند دهد؟

آیا این پست به یک روند یا رویداد فعلی مرتبط است؟

ممکن است بخواهید قبل از تجزیه و تحلیل محتوای پست خود، یک برداشت چند ماه از کارهای خود داشته باشید و داده ها را جمع آوری کنید. این به شما کمک کند محتوای برتر را دیده و برنامه ریزی کنید که چه موقع این محتواهای شما دیده شوند.

4_ زیر نظر داشتن زمان ارسال رقبا

راه دیگر برای انتخاب زمان مناسب برای ارسال پست برای مخاطبان این است که بفهمید چه کسی توجه آنها را جلب می کند. کارهای رقبای برتر به شما کمک می کند تا بفهمید چه زمانی پست کنید و چه محتوایی در روزها و زمان های مختلف کار می کند. تجزیه و تحلیل رقابتی نیز می تواند به شما کمک کند:

_ روندها و معیارها در جایگاه خود بیاموزید

_ استراتژی اجتماعی خود را به روز کنید

_ فرصت های جدید را مشخص کنید

پیمایش در اینستاگرام می تواند بینش رقبای زیادی به شما بدهد. به لایک های یک برند، کپی هشتگ و تعداد هشتگ هایی که آنها استفاده می کنند، نگاه بیندازید. این می‌تواند نمایه‌ای سریع از اینکه چه کسی آن برند را دنبال می‌کند و از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کند به شما بدهد، بنابراین می‌تواند استراتژی آن رقیب را به شما نشان دهد.

5_  بر تعامل تمرکز کنید

نرخ تعامل قوی در اینستاگرام بین یک تا 5 درصد است. طبق تحقیقات  هاب اسپات، میانگین تعامل در سال 2021 در حدود 86/5 درصد بود. در حالیکه میانگین نرخ تعامل برای سال 2020 فقط 26/2 بوده است، بنابراین این نرخ ها می توانند به سرعت تغییر کنند.

اگر می خواهید تعامل را بهبود بخشید، با محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام خود شروع کنید. می‌توانید نرخ خود را با اعداد همیشه اندازه‌گیری کنید، اما تقسیم این داده‌ها به بخش‌های کوچک‌تر، مانند ماه‌ها یا هفته‌ها، می‌تواند مفید باشد. به این ترتیب می توانید الگوهای تعامل برای حساب خود را در طول زمان ببینید. همچنین می‌تواند دیدن اینکه چگونه زمان‌هایی که در اینستاگرام پست می‌کنید می‌تواند بر میزان تعامل شما تأثیر بگذارد را آسان‌تر کند.

نرخ های تعامل نشان می دهد که مردم چگونه به محتوای شما واکنش نشان می دهند. بنابراین، چه در حال اشتراک‌گذاری ریلزها، پخش زنده در استوری‌ها، یا ارسال نظرسنجی، سؤال و آزمون‌ها باشید، می‌توانید تأثیر خود را بسنجید. نرخ مشارکت می تواند بر اساس موارد زیر تغییر کند:

_ علاقه مخاطب

_ ارتباط

_ اقتدار اجتماعی

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که جذاب ترین محتوای شما ممکن است در ساعات یکسان هر روز به همان اندازه چسبنده نباشد. برخی از محتواها قبل از اینکه در ساعات اوج تعامل تأثیر بگذارند، به زمان نیاز دارند تا بازدیدها و اشتراک‌گذاری‌ها را دریافت کنند. و بر خی محتواها نیز مانند یک آتش بازی هستند، به سرعت منفجر می شوند و به همان سرعت ناپدید می شوند.

برای بهینه سازی زمان بندی پست خود برای تعامل، باید سازماندهی کنید. بهترین راه برای یافتن زمان ایدئال پست، آزمایش زمان پست‌هایتان است تا ببینید کدام زمان پست بیشترین تعامل مخاطب را ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، اگر بخواهید بفهمید چه زمانی بیشترین لایک و کامنت را در چرخ فلک های Carousel Posts اینستاگرام خود دریافت می کنید ، چه؟

فرض کنید هفته ای پنج چرخ فلک مختلف ایجاد و پست می کنید و آنها را در زمان های تصادفی پست می کنید. این رویکرد به دست آوردن اطلاعاتی که بهترین زمان‌ها را برای پست کردن چرخ فلک‌ها به شما نشان می‌دهد دشوار می‌کند.

اما اگر هر روز پنج چرخ فلک مشابه را در زمان کمی متفاوت پست کنید، چه؟ سپس می توانید نرخ تعامل خود را با زمانی که هر چرخ فلک را پست کرده اید مقایسه کنید. این می تواند بهترین زمان برای ارسال چرخ فلک برای نامزدی را به شما نشان دهد تا بتوانید با در نظر گرفتن آن زمان ها، چرخ فلک های آینده را برنامه ریزی کنید.

6_ استفاده از داده های خود

وقتی در اینستاگرام تازه کار هستید، تعداد فالوورها و تعاملات اغلب کم است. اعداد مربوط به زمان ارسال، نوع محتوا، هشتگ ها و موارد دیگر می توانند به قدری شبیه باشند که ممکن است الگوهایی را که می توانند به رشد شما کمک کنند، متوجه نشوید.

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می تواند این الگوها را برای دیدن و آزمایش آنها آسان تر کند.

به عنوان مثال، بخش مخاطبان در Instagram Insights می تواند روزها و ساعاتی را که فالوورهای شما فعال هستند را به شما نشان دهد. می توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک برنامه زمانبندی ارسال استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا پست کردن در ساعات اوج مصرف، دسترسی شما را بهبود می بخشد یا نه.

در عین حال، مهم است که به یاد داشته باشید هر کسی که یک حساب کاربری دارد به Insights اینستاگرام دسترسی دارد. و طبق تحقیقات هاب استاپ، 52 درصد از حساب های اینستاگرام 1000 تا 10000 فالوور دارند.

بنابراین، شانس زیادی وجود دارد که مارک های دیگر در فیدهای دنبال کنندگان شما در آن زمان فعال ظاهر شوند. ممکن است بخواهید در خارج از ساعات فعال پست ارسال کنید، تا ببینید آیا وقتی رقابت کمتری وجود دارد؟ حساب شما توجه بیشتری را به خود جلب می کند یا خیر.

داشتن بهترین زمان ها در اینستاگرام هنگام برنامه ریزی استراتژی بسیار خوب است. اما ردیابی داده‌های خود می‌تواند بینش‌های شخصی‌سازی شده‌ای را به شما بدهد که برای برجسته‌تر شدن نیاز دارید.

 

تعامل اینستاگرام را در برنامه خود افزایش دهید

تعامل ارگانیک در اینستاگرام و یک برنامه منظم پست کردن دست به دست هم می دهند. هر صنعتی هر روز دارای قله ها و دره های طبیعی فعالیت است. این بدان معناست که استراتژی اینستاگرام شما باید همراه با آنها باشد. از منابع و روش های مختلف برای برنامه ریزی تقویم رسانه های اجتماعی و تماشای افزایش نرخ مشارکت خود استفاده کنید.

 

اقتباس از :

دیدگاه های خانم جنا رومبرگ Jana Rumberger(*) است (شهریور 1402)

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام (قسمت دوم)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *